Jak změnit sportování v zábavu?

5. února 2017 v 16:29 | Barča |  Be fit
Chtěla bys cvičit, ale nebaví tě to? Možná je to proto, že si nenašla správnou motivaci nebo způsob, jak by se sportování stalo spíš zábavou. Podělím se s tebou o mé rady a zkušenosti a třeba se pro tebe cvičení taky stane jednou velkou závislostí.



Na úvod musím říct, že se nejedná o závodní cvičení. Já nejsem profesionál, ani se nezabývám bikini fitness nebo něco podobného. Článek je pro slečny, které chtějí začít cvičit, posilovat nebo jakkoliv se hýbat. Doma, v posilovně, venku, ale pro sebe, protože chtějí zhubnout nebo si najít nový koníček nebo akorát potřebují nakopnout.

1. Necvič sama!


Skvělý způsob, jak zahájit jakoukoliv aktivitu je, necvičit sama. S kamarádkou, sourozencem, přítelem, by to určitě mohla být větší zábava. Můžete začít postupně, od tenisu, plavání a běhu, až po posilování. Výhoda cvičení ve dvou je, že se můžete vzájemně hecovat a pomáhat si, ale zároveň se u toho nasmát. Věřím, že pokud budeš spokojená se cvičením ve dvou, bude se ti snadněji dostávat do cvičení i samotné.

The Time-Saving Couple's Workout http://www.rodalewellness.com/fitness/the-time-saving-couples-workout?cid=NL_RWRN_0070716_Time_Saving_Couples_Workout:

2. Plusy a mínusy

Po sportu nebo jakémkoliv pohybu si napiš plusy a mínusy a když najdeš více pozitivních důvodů, věřím, že tě to nakopne v pokračování. Mezi mé plusy rozhodně patří, že jsem šťastnější a cítím se lépe. Jsem příjemně unavená a tím pádem se mi i lépe spí. Mám skvělý pocit, že pro sebe něco dělám.
Po každém aerobikovém tréninku jsem chodila domů s úžasným pocitem - posunula jsem se o kousek dál, naučila jsem se něco nového, třeba nový skok nebo krok, provazy jsem dělala trénink od tréninku lepší. Takže mé další plus je, že se stále můžete zlepšovat nebo dosahovat svých cílů. Můj cíl byl například provaz a když jsem ho konečně zvládla perfektně, byla jsem spokojená a namotivovaná do dalších a těžších kousků.

3. Zdravotní důvody

Není to ale pouze o subjektivních pocitech. Že se po cvičení cítíme skvěle je sice fajn, ale musím vyzdvihnout i fakt, že sportování má velmi dobrý vliv na tělo i zdraví.
Důvodů, proč sportovat je mnoho. Sport pomáhá formovat postavu, je vědecky prokázáno, že budete aktivnější a produktivnější, sport také přispívá našemu srdci, pomáhá proti stresu a funguje jako prevence proti rakovině. Každý sport má samozřejmě něco trošku odlišného, ale určitě se shodnem na tom, že je lepší sportovat nějak než vůbec.

Tady je například 12 benefitů běhání.

12 Benefits of Running - #fitness #workout #fit:

4. Zapni si hudbu

Všichni víme, že při hudbě se dělá všechno lépe. Platí to i u cvičení a možná dvojnásob. Vytvoř si playlist tanečních písniček nebo jiných, které máš ráda a věřím, že se do toho dostaneš snadněji.
Na WeHeartIt nebo Pinterest najdeš i cviky k jednotlivým písničkám, na ukázku ti ukážu například I love it od Icona Pop.

workout, fitness, and song image

5. Skupinové cvičení

Zmínila jsem aerobikové tréninky, na které mě rodiče přihlásili od první třídy. Nebyl to ale jediný můj koníček. Chodila jsem do florbalu a hasičů. V sedmé třídě jsem navštěvovala street dance. Určitě si říkáte, proč holka z aerobiku chodila na street, ale musím říct, že jsem se ve streetu naučila nemít pořád srovnané tělo a poté jsem v aerobiku byla uvolněnější.
V každém městě jsou lektorky nebo lektoři, kteří nabízejí hodiny jógy, pilates, juda, jumpingu, port de bras a mnoho dalšího pro veřejnost. Máme neskutečné možnosti, můžeš toho zkusit nespočet. První hodiny bych ale opět doporučovala jít třeba s kamarádkou.

workout, yoga, and fit image

Jestli se ptáš, co dělám já, tak já skutečně sport miluji. 13 let jsem cvičila aerobik, baví mě běh, tenis, plavání a poslední dobou se snažím cvičit jógu a protahovat se. Taky jezdím na kole a kolečkových bruslích. Sport je pro mě terapie, kterou se vždycky odreaguju a dostanu do lepší nálady.

Nikdo neříká, že musíš sportovat na závodní úrovni. I procházky jsou skvělým způsobem, jak se hýbat. Poslední rada je - najdi si něco, co tě bude skutečně dělat šťastnou. Nezapomínej, že i malý krok je krok dopředu. Tak hodně štěstí!
Měj se krásně!
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Majka | Web | 6. února 2017 v 10:23 | Reagovat

Skupinová cvičení nedávám, to ne, ale jinak jsou to skvělý rady, navíc postavený na osobní zkušenosti.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama