Krásná krátká dovolená.

24. června 2017 v 18:00 | Barča |  Deník
Krásný den! Dnešní článek bude po dlouhé době o cestování. S přítelem jsme už nějakou chvíli rozhodovali, že se někam podíváme. Nejdříve nás napadl výlet do Itálie. Benátky jsou přece ideálním místem pro zamilované. Cesta nebyla podle našich představ a vybírali jsme dál. Pořád dokola jsme hledali v zemích jako Chorvatsko, Bulharsko, Francie, ale kam jsme se nakonec podívali? To se dozvíš, když rozklikneš celý článek.

Výlet jsme si chtěli celý zařídit sami (dopravu, hotel, jídlo), s přítelem jsme sehraná dvojka a oba jsme typ, kdy jeden den určíme cíl a další den jsme schopni vyrazit, takže vybráno a zařízeno bylo brzy.
Naše cesta začínala už o půl šesté ráno, kdy jsme autem vyjížděli z našeho města do Ostravy. Brzo ráno byla cesta klidná, bez aut a kolon. V tuto chvíli už možná tušíš, jakou zemi jsme navštívili. Od Ostravy už je to kousek. Možná už to víš dávno z mého Instagramu, kde jsem ve volné chvilce zveřejňovala Instastories.
Rozhodli jsme se jet na opačnou stranu než je Itálie nebo Francie a to na sever Polska - do Gdaňsk. Co nás zavedlo právě tam, myslím, že ani jeden úplně nevíme, ale byl to ten nejlepší nápad ze všech.

Asi 2 hodiny od Ostravy jsme zastavili u jezer poblíž Katowic. Obešli jsme park, protáhli se, odpočinuli a vyrazili dál.

Cesta trvala okolo 9-10 hodin. Zdá se to být nekonečné, ale když jedete s člověkem, s kterým si máte co říct, se kterým rádi trávíte čas, tak je i dlouhá cesta hezkým zážitkem.
Zaparkovali jsme u krásného hotelu a odnášeli jsme naše cestovní tašky do přenádherného pokoje s vysokými okny, obrovskou postelí a (co ocenil přítel - typický chlap) velkou televizí. Byli jsme už spolu v několika hotelech, ale vybavení tohoto, bylo ze všech nejlepší.

Po náročném cestování jsme se osprchovali, odpočinuli a poprvé vyrazili k moři. Zrovna jsme stihli západ slunce a ta nádhera nejde ani popsat slovy. Pláž a moře v Gdaňsk je něco, co si zamiluješ na první pohled. Alespoň já se zamilovala - definitivně. Hned jsem věděla, že se mi nebude chtít domů. Čistá pláž, málo lidí, průzračná voda, dlouhé molo, ptáci, mušličky, přítel, jednoduše dohromady vše, co zbožňuju. Musím přiznat, že voda byla šíleně studená, bylo celkově chladno, ale s tím vším na tom vůbec nesešlo.
A tím první den skončil, byli jsme unavení a tak jsme odpočívali.

Druhý den nám počasí zrovna nepřálo, ráno pršelo a celý den byla zima a pod mrakem. Pokud čteš můj blog už nějakou chvíli, tak víš, že Patrik je fotbalista a já jako správná přítelkyně musím snášet všechny zápasy, poznávat většinu slavných fotbalistů a taky navštěvovat různé stadiony. Takže ráno druhý den našeho výletu patřilo stadionu Energa Gdaňsk. Abych to uvedla na pravou míru, dělám si z jen srandu, fotbal mám ráda a jsem šťastná, že přítel má něco, co ho tolik naplňuje.
Stadión jsme si obešli, podepsali jsme se na balón, vyfotili spoustu fotek a vyrzili jsme na nákupy - teď následuje čas, kdy přítele naopak týrám já (opět sranda :D).

Jeli jsme do obchodního centra Przymorza, dali jsme si oběd a koukali po obchodech. Bavilo nás srovnávat ceny v Polsku s Českem. Kosmetika je ve věčině případech levnější než u nás, navíc najdeš i věci, které v Česku seženeš pouze na internetu, například Carmex či Essie. Drogérie, kde jsme nakoupili asi nejvíce produktů se jmenuje Hebe, jestli budeš mít někdy cestu do Polska, určitě doporučuji. Nejlepší bylo, když jsme hráli ping-pong v Decathlonu.
Večer jsme se zase šli odreagovat k moři, pozorovat vlny a další nádherný západ slunce. Na mole byly lavičky nasměrované ze všech stran k moři a my každý den seděli na jedné z nich, povídali si a užívali si společných chvil strávených mimo domov.

Výsledek obrázku pro hebe drogeria

Nezmínila jsem, jaké božské snídaně jsme měli. Švédské stoly, ty mám nejraději, jak si od všeho, co chceš, vezmeš kolik chceš. Na výběr bylo z mnoha druhů sýrů, salámů, pomazánek, taky pečiva, vajíček, nápojů a to ovoce! Oloupané, čerstvé, nakrájené ovoce. A snad to nejlepší - meloun, grep, kiwi, jahody a mnoho dalšího.
Třetí den nám počasí také nevyšlo, takže se náš den moc nelišil od toho předchozího. Ráno velká snídaně, oběd v obchodním centru, nákupy, večer na pláži. Nechápeme, jak je to možné, ale večer je vždycky krásně a západ slunce je dechberoucí. Před klasickou procházkou po pláži jsme vyrazili na Westerplatte, což je poloostrov a na něm stejnojmenný pomník. Dočetla jsem se, že zde začaly útoky na vojenskou jednotku a tak začaly boje druhé světové války. Celé místo budilo dojem, že se tam něco takového dávno odehrávalo. Všude jsme nacházeli pomníky, růže, vlajky a objevili jsme i zříceninu.

Poslední den a konečně krásné počasí. Což pro nás znamenalo jasný plán - pláž! První den, co na u moře byla hlava na hlavě, dokonce to připomínalo pláže Bulharska. Leželi jsme se zavřenými oči u moře, poslouchali vlny a relaxovali. Voda byla tak studená, že jsem tam vlezla maximálně po stehna, ale přítel to jednou statečně zvládl a chvíli plaval. Přišel čas oběda a my jsme si dali frytki, neboli hranolky. Nevím, jak tobě, ale mě připadá polský jazyk vtipný, ale zajímavý. My s přítelem jsme rozuměli spoustu věcí a nejlepší bylo, že oni na nás hleděli jen, když jsme řekli dobrý den.

Nastává čas odjezdu. Celou dobu jsem po příteli vyžadovala, že chci vidět ty domečky, co můžete vidět na googlu, když zadáte "Gdaňsk". A protože je přítel tak hodný, jeli jsme se na ně na závěr našeho výletu podívat. Patrik moc na chození po městě a po památkách moc není, proto jsem tolik ráda. Co ale musím říct je fakt, že centrum uchvátilo nás oba. Nevěděli jsme, kam se dívat dříve, všude byly krásné domy, podniky a atrakce. Podívej se sama.

Už je čas vyrazit domů a ukončit tak i moje povídání příběhu z Polska. Byl to krásný výlet, za který moc děkuju. <3

2 lidé ohodnotili tento článek.